Onsdag 17 November 2021
  5 Svar
  5.6K besøg
0
Stemmer
Fortryd
Vær hilset,

Jeg er ved at oprette en opgavelog for mit arbejde, og jeg har Sheet1, der fungerer som en visning af, hvem der har hvilket udstyr tildelt dem. Denne information er opdateret fra andre ark. På disse andre ark har jeg en rullemenu med betinget formatering med 5 farver i det væsentlige hvid, rød, gul, grøn og cyan for henholdsvis ikke udstedt, mangler, ude af drift, udstedt og returneret.

Jeg har varen, der er udstedt med et ID-nummer såsom FL-01 for at angive, hvilken vare de er udstedt. Jeg vil gerne beholde den information i sin celle, men blive opdateret med den tilsvarende farve, når jeg vælger den fra rullelisten.

Af fortrolighedshensyn kan jeg ikke uploade filen, men jeg kan sige, at jeg har 9 kolonner fra C til L og 29 rækker. Hver kolonne C til L har sit eget ark, der svarer til det.

Et andet eksempel: Jeg vil have, at kolonne D med FL-01 i celle D8 skal vise grøn fra rullelisten i C-8 på ark2 og ændres, når jeg ændrer rullemenuen.

Tak på forhånd,

Viepyr
2 år siden
·
#2350
0
Stemmer
Fortryd
Jeg gætter på, at det, jeg gerne vil gøre, ikke er muligt i Excel, eller jeg har ikke forklaret det godt nok.

Tak,

Viepyr
2 år siden
·
#2351
0
Stemmer
Fortryd
Hej Viepyr,

Kan du sende os filen (slet venligst dine private oplysninger og erstat dem med aa, bb, ...)? Jeg forstår ikke rigtig dit spørgsmål.

Amanda
2 år siden
·
#2352
0
Stemmer
Fortryd
Tak for svaret, så her kommer.

I filen har jeg Sheet_1 som er beskyttet og ikke kan redigeres og Sheet_2 som ikke er beskyttet. På Sheet_2 har jeg kolonne E med navnet Status med en rulleliste med 5 elementer. 4 af dem er farvekodede.

Det, jeg vil gøre, er, at når jeg vælger Udstedt, bliver cellen grøn. Jeg vil gerne have, at den farve skygger den tilsvarende celle på Sheet_1 uden at ændre indholdet af den pågældende celle.

Jeg har konfigureret arkene til, hvor jeg indtaster data i C8, det udfylder den tilsvarende celle på Sheet_1

Jeg håber, det er lidt mere klart.

Viepyr

  Test File.zip
Vedhæftede filer (1)
2 år siden
·
#2353
0
Stemmer
Fortryd
Hej Viepyr,

Kan du fjerne beskyttelsen af ​​ark 1? Hvis du kan, bedes du gøre følgende:

1. Klik på cellen H2 fra ark 1 og derefter på Home fanebladet i stil gruppe, klik Betinget formatering > Ny regel. I pop op-vinduet skal du klikke på den sidste mulighed - Brug en formel til at bestemme, hvilke celler der skal formateres.
  farve fill.png

2. Klik derefter på pil op for at vælge cellen C2 på arket Flashlisht_Holster. Husk at slette $ efter at have valgt at gøre cellereferencen dynamisk. Tilføj derefter ="Mangler"Eller du kan bare kopiere =Lommelygte_Holster!C2="Mangler" i kassen.
farvefyld 2.png

3. Klik nu dannet for at vælge baggrundsfarven. Klik derefter OK.

Gentag venligst ovenstående 3 trin for at oprette regler for de andre fire Statuss.
=Lommelygte_Holster!C2="Udstedt" > grøn
......


Når du er færdig med reglerne, kan du bare trække udfyldningshåndtaget ned for at anvende reglerne på cellerne under H2.

Fortæl mig om det virker :)

Amanda
2 år siden
·
#2354
0
Stemmer
Fortryd
Smuk!

Mange tak! Jeg var ikke 100 procent sikker på, at det ville være betinget formatering eller skulle begive mig ud i VBA-kodning.

Jeg har et andet problem, som jeg ville oprette et indlæg om, når jeg har tid, men indtil videre løser dette mit problem.

Igen, mange tak.

Viepyr
  • Side:
  • 1
Der er endnu ingen svar på dette indlæg.