Mandag, 16 May 2022
  12 Svar
  8.1K besøg
0
Stemmer
Fortryd
Hej nogen
Jeg skal bruge min funktion undtagen nul i yderligere format og fremhæve værdien, men jeg kan ikke være i stand til:(
Hjælp mig venligst med at løse mit problem.
Tak.
1 år siden
·
#2720
1
Stemmer
Fortryd
Hej der,

Se artiklen for at finde dit svar: https://www.extendoffice.com/documents/excel/4033-excel-exclude-zero-from-min.html

Om anmodningen - "fremhæv værdien", hvilken værdi vil du fremhæve?

Amanda
1 år siden
·
#2721
0
Stemmer
Fortryd
Hej kære Amanda
Tak for at læse min anmodning og mange tak for dit venlige svar
Jeg har en tabel med mere end 5000 rækker med data...
I denne tabel har hver 7 til 11 rækker et enkelt tal, der flettede celler i kolonne A!
Hver del med 1 rækkenummer indeholdende data fra flere leverandører om en vare, som hver har deres egen pris, og det jeg skal bruge er at have min dato i hver sektion for at blive sorteret efter lavere pris for eventuelle leverandører oven på rækkesektionen😊
Som du kan se, har jeg 2 anmodninger:
1: sortering af data i hver del af mine data i deres sektion om laveste pris,
2: Fremhæv den laveste pris i første række
Jeg løste min anden anmodning i går, men jeg fandt ikke noget svar til min første.
Jeg vil være taknemmelig, hvis du kan løse mit problem :)
Jeg kunne desværre ikke uploade billede af mit bord:(
1 år siden
·
#2731
0
Stemmer
Fortryd
Hej der,

Tak for billedet, det hjælper! Vi forstår dog ikke sproget på billedet.

Så kan du venligst påpege, om hver sektion, du nævnte, er intervallerne:
P12:U12; P19:U19; ...
OR
P12:P18; P19:P25; ...
1 år siden
·
#2732
0
Stemmer
Fortryd
Hej og mange tak igen for din opmærksomhed kære Amanda.
Først og fremmest er det sprog, jeg brugte i denne tabel, FARCES.
Derudover om dit andet spørgsmål,
Hvis jeg forstår, hvad du mener, vil jeg sortere alle data i området D12:AH18 baseret på minimumsværdien i celle Q12:Q18, der skal komme ud i toppen af ​​rækken i sektion nr. 1 og så videre det samme i andre sektioner såsom nr. 2 til sektion nr. 712, og jeg har også brug for efter denne sortering, når minimumsantallet af celle Q kommer ud på toppen af ​​rækkesektionen, det vises med gul farve i baggrunden også leverandørens navn i celle "I" vist den samme gule baggrund også.
Jeg håber, at jeg har forklaret mit formål og anmodning korrekt.:)
Også, hvis det er nødvendigt, bed mig om at poste flere billeder.
På forhånd tak for dit svar.
1 år siden
·
#2733
0
Stemmer
Fortryd

Jeg vil sortere alle data i området D12:AH18 baseret på minimumsværdien i celle Q12:Q18, der skal komme ud i toppen af ​​rækken i sektion nr. 1 og så videre det samme i andre sektioner såsom nr.2 til sektion No.712 og også jeg har brug for efter denne sortering, når det mindste antal celle Q kommer ud på toppen af ​​rækkesektionen, det vises med gul farve i baggrunden også leverandørens navn i celle "I" vist den samme gule baggrund også.

Så for sektion 1 vil du sortere rækken 12-18 baseret på værdierne i Q12:Q18 fra mindste til største;
for afsnit 2, ....

og det mindste antal celle Q , leverandørnavn i celle "I" de er i samme række. Forstod jeg det rigtigt?
1 år siden
·
#2734
0
Stemmer
Fortryd
Hej kære Amanda :)
Lige præcis:):)
1 år siden
·
#2741
0
Stemmer
Fortryd
Hej der,

Vi har lavet en VBA-kode til at hjælpe dig med at sortere rækker sektion for sektion, se venligst nedenfor:
Sub ExtendOffice_Sort()
Dim xExtendRg, xOfficeSRgC As Range
Dim xRg As Range
Dim xRangeAddress As String
Dim xNum, xCSNum, xCENum, xRSNum, xRSNum2, xRENum As Integer
Dim xRCount As Integer
Dim xBol, xBolWS As Boolean
Dim xStr1, xStr2 As String
Dim xWSh As Worksheet
Dim xSortColumn As Integer
On Error Resume Next
Set xExtendRg = Application.InputBox("Please select the range with data to be sorted:", "ExtendOffice - Kutools for Excel", , , , , , 8)
If xExtendRg Is Nothing Then Exit Sub
Set xOfficeSRgC = Application.InputBox("Please select the column with values to be sorted from smallest to largest:", "ExtendOffice - Kutools for Excel", , , , , , 8)
If xOfficeSRgC Is Nothing Then Exit Sub
xNum = Application.InputBox("Please enter a number of rows to be sorted in a section:", "ExtendOffice - Kutools for Excel", , , , , , 1)

Set xRg = xExtendRg

Set xWSh = xRg.Worksheet

xWSh.Activate
xSortColumn = xOfficeSRgC.Column
xRCount = xRg.Rows.Count
xCSNum = xRg.Column
xCENum = xCSNum + xRg.Columns.Count - 1
xRSNum = xRg.Row
xRENum = xRSNum + xRCount - 1
xRSNum2 = xRSNum
xRSNum = (xRSNum + xNum) - 1
xBol = True
xBolWS = Application.ScreenUpdating
Application.ScreenUpdating = False
Do While xBol
xStr1 = xWSh.Cells(xRSNum2, xCSNum).Address & ":" & xWSh.Cells(xRSNum, xCENum).Address
xStr2 = xWSh.Cells(xRSNum2, xSortColumn).Address & ":" & xWSh.Cells(xRSNum, xSortColumn).Address
'Debug.Print xStr1 & " - " & xStr2

xWSh.Sort.SortFields.Clear
xWSh.Sort.SortFields.Add Key:=Range(xStr2) _
, SortOn:=xlSortOnValues, Order:=xlAscending, DataOption:=xlSortNormal
With xWSh.Sort
.SetRange Range(xStr1)
.Header = xlGuess
.MatchCase = False
.Orientation = xlTopToBottom
.SortMethod = xlPinYin
.Apply
End With
xWSh.Sort.SortFields.Clear

If (xRSNum + xNum) >= xRENum Then
If xRSNum = xRENum Then
xBol = False
Else
xRSNum2 = xRSNum + 1
xRSNum = xRENum
End If
Else
xRSNum2 = xRSNum + 1
xRSNum = (xRSNum + xNum)
End If
Loop

Application.ScreenUpdating = xBolWS

End Sub

Og beklager, at koden ovenfor ikke fremhæver minimumsantallet af celle Q og leverandørnavn i celle "I", da vi for nylig har haft travlt med at arbejde på vores produkter.
Håber du forstår. :)

Amanda
1 år siden
·
#2743
0
Stemmer
Fortryd
Hej igen kære Amanda :)
Tak.:)
Jeg testede din kode, og den fungerer selvfølgelig godt.
nu skal jeg køre det omkring 712 gange på mit bord og vælge et stykke data hver gang :D
Håber at have modtaget mere kode til at gøre min næste anmodning så hurtigt som muligt.
Tak igen og held og lykke.
1 år siden
·
#2744
0
Stemmer
Fortryd

nu skal jeg køre det omkring 712 gange på mit bord og vælge et stykke data hver gang :D

Du behøver ikke at køre det 712 gange.

Når der popper en dialog op, der siger
"Vælg venligst området med data, der skal sorteres" > du vælger blot alle de data, der skal sorteres, på tværs af sektion 1 til 712.
"Vælg venligst kolonnen med værdier, der skal sorteres fra mindste til største" > Vælg kolonne Q i dit tilfælde.
"Indtast venligst et antal rækker, der skal sorteres i en sektion:" > Indtast "7" i dit tilfælde :)
1 år siden
·
#2745
0
Stemmer
Fortryd
OKAY. og hvad hvis nogle sektioner har mere eller mindre end 7 rækker data?!;) ;)
1 år siden
·
#2746
0
Stemmer
Fortryd
Hej kære Amanda
Tak for at læse min anmodning og mange tak for dit venlige svar
Jeg har en tabel med mere end 5000 rækker med data...
I denne tabel har hver 7 til 11 rækker et enkelt tal, der flettede celler i kolonne A!
Hver del med 1 rækkenummer indeholdende data fra flere leverandører om en vare, som hver har deres egen pris, og det jeg skal bruge er at have min dato i hver sektion for at blive sorteret efter lavere pris for eventuelle leverandører oven på rækkesektionen😊
Som du kan se, har jeg 2 anmodninger:
1: sortering af data i hver del af mine data i deres sektion om laveste pris,
2: Fremhæv den laveste pris i første række
Jeg løste min anden anmodning i går, men jeg fandt ikke noget svar til min første.
Jeg vil være taknemmelig, hvis du kan løse mit problem :)
Jeg kunne desværre ikke uploade billede af mit bord:(


Jeg troede, at hele dit afsnit var det samme antal rækker :o
Hvis ikke, så....
  • Side:
  • 1
Der er endnu ingen svar på dette indlæg.