Onsdag 29 juni 2022
  13 Svar
  5.6K besøg
0
Stemmer
Fortryd
Hej,

Jeg forsøger at sende en e-mail baseret på en indirekte celleværdiændring (f.eks. > 7), med den vedhæftede e-mail og specifik cellereference til de ændrede celler i min udflugtsmail-tekst. Jeg har fået den indirekte celleværdiændring ned baseret på kriterierne. Men jeg får en 424-fejl, når jeg forsøger at indstille en variabel til at kalde celleadressen ind i min e-mail. Kunne du hjælpe? Jeg føler, jeg er tæt på.

Dim xRg As Range
Dim xRgSel As Range
'Indstil rækkevidde og mål
Privat Sub Worksheet_Change (ByVal Target As Range)
Dim xRgPre As Range
On Error Resume Next
Hvis Target.Cells.Count > 1 Afslut Sub
Indstil xRg = Range("Q2:Q43")
Indstil xRgPre = xRg.Precedents
Indstil xRgSel = Intersect(Target, xRg)
ActiveWorkbook.Save
Hvis xRg.Value > 7 Så
Ring til Mail_small_Text_Outlook
ElseIf (Ikke xRgPre Is Nothing) Og (Skæringspunkt(Target, xRgPre).Address = Target.Adress) Så
End If
End If
End Sub
Sub Mail_small_Text_Outlook()
Dim xOutApp som objekt
Dim xOutMail som objekt
Dim xMailBody As String
Indstil xOutApp = CreateObject("Outlook.Application")
Indstil xOutMail = xOutApp.CreateItem(0)
xMailBody = "Hej, celler" & xRgSel.Address(False, False) & _
" i arbejdsarket '" & Me.Name & "' er 3 dage efter indtag" & vbNewLine & vbNewLine & _
"Gennemgå og kontakt kundeemnerne" & vbNewLine & _
"Tak skal du have"
On Error Resume Next
Med xOutMail
.Til = ""
.CC = ""
.BCC = ""
.Subject = "Dage siden blyindtag"
.Body = xMailBody
.Attachments.Add (ThisWorkbook.FullName)
.Vis 'eller .Send
Slut med
På Fejl GoTo 0
Indstil xOutMail = Ingenting
Indstil xOutApp = Ingenting
End Sub


Tak!
1 år siden
·
#2838
0
Stemmer
Fortryd
Hej der,

Når du får en 424-fejl, skal du klikke på debug og derefter tage et skærmbillede af det lokaliserede problem.
debug.png

Vi kørte den kode, du angav, den fungerede fint, efter vi ændrede end if nedenfor til exit sub.
change.jpg

Skift venligst din kode i overensstemmelse hermed, og prøv den derefter for at se, om den virker, som du ønskede.

Amanda
Vedhæftede filer (2)
1 år siden
·
#2843
0
Stemmer
Fortryd
Tak, Amanda! Men jeg får stadig fejlen, og prompten giver ikke en "debug" mulighed. Jeg er ret ny til VBA, kunne det være mit indrykning? Se som det virker på din ende. Jeg har prøvet at uploade et skærmbillede, men har svært ved at få sendt min svarbesked (den indlæses i lange perioder, kun en headsup).
1 år siden
·
#2844
0
Stemmer
Fortryd
Hej Ryan, ændrede du kun gennemstregningen end if til exit sub? (Jeg bemærkede, at der er en tastefejl (eixt) i skærmbilledet, undskyld det.)
Hvis ja, kan du så vedhæfte Excel-filen, hvor du anvendte koden?

Amanda
1 år siden
·
#2847
0
Stemmer
Fortryd
Tak, Amanda! Men jeg får stadig fejlen, og prompten giver ikke en "debug" mulighed. Jeg er ret ny til VBA, kunne det være mit indrykning? Se som det virker på din ende. Jeg har prøvet at uploade et skærmbillede, men har svært ved at få sendt min svarbesked (den indlæses i lange perioder, kun en headsup).


Du kan prøve at sende det med de vedhæftede filer nu. :)
1 år siden
·
#2858
0
Stemmer
Fortryd
Hej Amanda, undskyld forsinkelsen, jeg ændrede End if to Exit Sub. Men jeg kan af en eller anden grund ikke tilføje excel-filen eller skærmbillederne - jeg kan ikke svare med de vedhæftede filer. Jeg kunne alligevel ikke tilføje excel-filen, da det er en xlsm-fil, og som ikke understøttes til filupload. Kan vi chatte via e-mail?
1 år siden
·
#2859
0
Stemmer
Fortryd
Hej Amanda og ExcelFan, undskyld forsinkelsen, jeg ændrede End if to Exit Sub. Men jeg kan stadig ikke tilføje excel-filen eller skærmbillederne af en eller anden grund - jeg kan ikke svare med de vedhæftede filer. Jeg kunne alligevel ikke tilføje excel-filen, da det er en xlsm-fil, og den er ikke understøttet til filupload. Kan vi alligevel chatte via e-mail? På den måde kan jeg sende filerne
1 år siden
·
#2861
0
Stemmer
Fortryd
Hej Amanda, undskyld forsinkelsen, jeg ændrede End if to Exit Sub. Men jeg kan af en eller anden grund ikke tilføje excel-filen eller skærmbillederne - jeg kan ikke svare med de vedhæftede filer. Jeg kunne alligevel ikke tilføje excel-filen, da det er en xlsm-fil, og som ikke understøttes til filupload. Kan vi chatte via e-mail?


Hej,

Hvorfor ikke gemme det som zip eller rar?:)
1 år siden
·
#2864
0
Stemmer
Fortryd
Jeg kan desværre ikke poste nogen filtype eller links. Jeg har henvendt mig for at støtte, men svarer nu endnu. Ikke sikker på årsagen, men ved afsendelse indlæses siden bare og sender ikke. Har prøvet flere browsere, ryddet min cache og flere enheder :/

Jeg sætter pris på din vilje til at hjælpe! Jeg kan desværre ikke videregive filer på nuværende tidspunkt
1 år siden
·
#2867
0
Stemmer
Fortryd
Hej ryan

Tak for tilbagemeldingen. Vi vil tjekke, om der er problemer med filvedhæftning. Indtil videre, send venligst din fil til

Amanda
1 år siden
·
#2868
0
Stemmer
Fortryd
Hej Amanda!

Dette er Ryan4 fra ExtendOffice. Tak fordi du sendte din e-mail-adresse for at hjælpe med at løse mit problem. Jeg har til hensigt at være et aktivt medlem, siden jeg opdagede dit fantastiske fællesskab, så jeg håber at få løst mine problemer med filupload til sidst!

Indtil videre, se venligst den vedhæftede fil her. Jeg opdaterede koden til at læse "Exit Sub" i stedet for "End if", men jeg modtager stadig en fejl uden fejlretningsmulighed. Kan du rådgive? Måske er det min struktur eller indrykning.

Tak igen for din hjælp!
Ryan

Hej ryan

E-mail modtaget. Da der kan være andre brugere, der har samme problem, vil jeg svare her.

Prøv venligst nedenstående metode:
1. Åbent Henvisning.
vba-reference.png

2. Kontrollere Microsoft Outlook 16.0 Objektbibliotek. Bemærk: I stedet for 16.0 har du muligvis 15.0, 14.0 osv.
vba-library.png

3. Udskift koden nedenfor
Dim xOutApp As Object
Dim xOutMail As Object

til
Dim xOutApp As Outlook.Application
Dim xOutMail As Outlook.MailItem


Prøv venligst ovenstående 3 trin. Da din vba fungerer fint på vores computer, så er det svært for os at genskabe problemet. Forhåbentlig vil denne metode hjælpe dig!

Amanda
1 år siden
·
#2887
0
Stemmer
Fortryd
Hej Amanda, jeg har Microsoft Outlook 16.0 Objektbibliotek, men desværre virkede dette heller ikke - jeg har en ny fejl, der peger på problemkoden. Det ser ud til, at Outlook.Application ikke er en defineret type - skal jeg oprette en tidlig binding for at kvalificere objektet?

Tak!

(ps igen, jeg er ikke i stand til at sende skærmbilleder / vedhæftede filer - sender via e-mail, men du er velkommen til at skrive her for fællesskabet også.)
1 år siden
·
#2895
0
Stemmer
Fortryd
Hej ryan

Besked modtaget. Men undskyld, da koden virker på vores computere, så vi kunne ikke komme i tanke om andre løsninger til dig nu. :(

Om skærmbillederne, har du klikket Upload filer under Vedhæftede filer og vælg derefter de filer, der understøttes af forummet?

Amanda
1 år siden
·
#2902
0
Stemmer
Fortryd
Bummer :/ Jeg spekulerer på, hvad det kunne være - jeg vil prøve at lege lidt med det mere.

Angående filerne, det prøvede jeg. Jeg uploader fint, men efter at have kontrolleret, at jeg ikke er en robot og trykkede på svar. Siden indlæses og indlæses, men sender aldrig. Jeg kan fint svare uden vedhæftede filer. Amanda, jeg har sendt dig de vedhæftede filer og bogen.

Lader jer alle vide, hvis jeg får løst dette!
Tak for al hjælpen alligevel :)

Ryan
  • Side:
  • 1
Der er endnu ingen svar på dette indlæg.