Anonym bruger
  Tirsdag 20 September 2022
  2 Svar
  4.9K besøg
0
Stemmer
Fortryd
Eftermiddag:

Få lavet en specifikt Excel-projektmappe (ikke en skabelon)
har 12 ark - 1 for hver måned opdelt i mandag-fredag ​​uger
Har et masterark, der summerer tal fra hver uge og placerer dem i en celle på masterarket (Tænk år til dato)
Dette fungerer fint

Forsøger at:
Tag det nummer på masterarket, der ændrer sig fra uge til uge
Divider dette tal med ugenummeret (38, 39,40 osv.)
og placer dette gennemsnit i en celle på den specifikke måned for den tilsvarende uge. (ugentlig gennemsnit)

Prøvede næsten alt, men alt det viser er en dato
så ved at bruge generiske opgjorte tal bruger jeg den eksisterende formel
Jeg har en tom celle på hver uge af hvert regneark, der placerer ugenummeret, til denne øvelse bruger jeg 3-7 oktober (man-fre) uge 41. Denne "Uge 41" celles formel er: =UGENUM(B1,2, 1) (tager dato fra B3, mandag og bestemmer ugenummeret. placerer det i AXNUMX (kan være en hvilken som helst celle)
Jeg indsender ugentlige rapporter, og det er nu ønsket at have "gennemsnittet"
Jeg er nødt til at tage totalen fra masterarket ='2022 Master'!B17 (B17 er cellen, hvor tallet går , det er et år til dato i alt,
divider dette tal med ugenummeret fra oktobers tilsvarende uge og placer beregningen i O19 ved siden af ​​den specifikke uge.
Alt jeg får er en date, uanset hvad jeg har prøvet

For dem, der følger med, ville den næste uge være 42, så den skulle tage den øgede total fra masterarket, dividere med 42 og placere
det i O44 og så videre. resultatcellen kan være hvor som helst på siden.

Nogle ideer til, hvordan man gør dette uden at omformatere en hel masse celler?,
Hvordan deler man 2 celler, der har formler i dem, for at bestemme en total i en anden celle...

Tak på forhånd
1 år siden
·
#3081
0
Stemmer
Fortryd
Hej der,

Kan du venligst vedhæfte en prøvefil? Så vi bedre kan forstå dit spørgsmål :)

Amanda
1 år siden
·
#3082
0
Stemmer
Fortryd
År til dato (Master) Total.png Ugentligt filark.png År til dato (Master) Total.png Vil prøve at forklare bedre, har inkluderet 2 grafik, så den generelle kerne kan fås, svært at levere
en grafik, som jeg får lov til...
Ugentlig grafik:
Filer placeres hver dag i den relevante kolonne (filantallet ændres dagligt)
Filer summeres hver dag i den blå linje nederst og placeres i den grønne linje
I slutningen af ​​ugen summeres alle ugentlige filer (antal under det grønne nederst)(52)
Dette nummer (52) overføres til og tilføjes til det samlede år til dato på År til dato (master) ark
(Dette er dynamisk, og det samlede overordnede ark (B17) ændres hver dag)

Det, jeg leder efter at gøre, er at give et ugentligt gennemsnit for den specifikke uge (38,39,40 osv.)
og placer den enten ved siden af ​​den ugentlige total eller månedlige total (celleplacering er ligegyldig, kan være en hvilken som helst celle)
Så formlen, når du prøver at gøre dette, er:

(B17 er cellenummeret, hvor årstallet til dato er på masterarket)
når jeg vælger en tom celle på ugearket og bruger formlen
='2022 Master'!B17/39 den skal placere resultatet af tallet i cellen
efter min forståelse er det meningen, at den formel skal tage det store tal på masterarket ved B17 og dividere det med ugenummeret (39) for at få et gennemsnit for ugen.

Alt det giver mig er en date og ikke engang dagens date...

Det ugentlige gennemsnit skal nu medtages med hver uge, så hvis der er en enklere måde at gøre dette på, så er jeg helt i ørerne
en formel, der vil tage masterarket år til dato filnummer og dividere med det tilsvarende ugentlige tal (38, 39,40 osv.)
hvis jeg skal placere dette i en celle for hver uge så fint, men troede der var en bedre måde, for der er altid en bedre måde ikke?
I øjeblikket er VB ikke en mulighed, så indtil videre er det manuelt.... Ugentligt filark.png
  • Side:
  • 1
Der er endnu ingen svar på dette indlæg.