By sheridan60 onsdag den 30. november 2022
Posted in Excel
Svar 2
Synes godt om 0
Views 4.8K
Stemmer 0
Jeg er blevet bedt om at ændre en andens regneark til vores brug. I denne fil sporer vi fremskridt på flere job, men de samme spørgsmål bliver stillet hver uge, og de ser aldrig på statusopdateringskolonnerne, fordi de skulle rulle og jage. Jeg vil gerne tilføje en celle til hver række, der har flere "kategorier" inden for den ene celle, der er statiske. Lidt ligesom overskrifter, men har så muligheden for at skrive et hurtigt one-liner-svar til hver kategori.

Jeg prøvede at tilføje flere rækker og bare flette rækkerne i alle de andre kolonner individuelt, så de andre celler var længden af ​​denne nye celle, der faktisk er 9 rækker lang. Men da jeg gjorde dette, ville de andre celler ikke ombryde tekst, så alle opdateringerne var synlige. Jeg har uploadet et skærmbillede af, hvordan det ser ud nu. Jeg vil gerne opnå dette uden at kræve individuelle rækker af celler for hvert element og gøre disse kategorier statiske med mulighed for at redigere et svar til højre.
Tak på forhånd,
Darrell
Når jeg har en indgående mail i outlook med vedhæftet excel-fil, og jeg forhåndsviser excel-filen, så viser den mig altid de første linjer (startlinjer) i excel-filen/arket. Men jeg vil se de sidst indtastede linjer i outlook preview uden at åbne excel-filen med big data på https://testmyspeed.onl/.
·
1 år siden
·
0 Likes
·
0 stemmer
·
0 Kommentarer
·
Hej!
Som jeg forstår, ønsker du at vise brugerdefinerede svar i henhold til den valgte kategori.
1. Lav en rulleliste over kategori (hvis du ikke ved, hvordan du opretter en liste, så brug 1 minut på Titeldenne artikel )
2. Anvend derefter SWITCH-funktionen i outputcellen (se vedhæftede excel-fil)
=SWITCH(C3,F8,G8,F9,G9,F10,G10,F11,G11,F12,G12)
Hvor C3= celle indeholdende kategoriliste
F8,G8,F9,G9,F10,G10,F11,G11,F12,G12 = celler, der indeholder svarmeddelelser
·
1 år siden
·
0 Likes
·
0 stemmer
·
0 Kommentarer
·
Se det fulde indlæg