Torsdag 08 December 2022
  3 Svar
  4K besøg
0
Stemmer
Fortryd
Jeg vil sætte formel i Excel, hvilke data er nedenfor, hjælp mig venligst med at indstille formel .... Jeg har også vedhæftet Excel-ark.
-------------------------------------------------- -------------------------------
RECV DATO | RCV. CH. NEJ | RECV | RECV DATO | RCV. CH. NEJ | RECV |
-------------------------------------------------- -------------------------------
02-aug | 1362 | 717 | 02-aug | 1366 | 612 |
-------------------------------------------------- -------------------------------

mine data er i kolonnevis, og jeg vil have datomæssig total sum af "RECV" værdier ...

behage hjælp mig
Vedhæftede filer (1)
1 år siden
·
#3313
-1
Stemmer
Fortryd
Hej der,

Undskyld for det sene svar.

Da dine data er i kolonnevis, bliver du nødt til at indlejre nogle formler sammen:

I cellen O4 kan formlen være: =SUM(SUM(FILTER(F4:F6,D4:D6=N4,0)),SUM(FILTER(I4:I6,G4:G6=N4,0)),SUM(FILTER(L4:L6,J4:J6=N4,0)))
I cellen O5 kan formlen være: =SUM(SUM(FILTER(F4:F6,D4:D6=N5,0)),SUM(FILTER(I4:I6,G4:G6=N5,0)),SUM(FILTER(L4:L6,J4:J6=N5,0)))
I cellen P4 kan formlen være: =TEXTJOIN(",",TRUE,TEXTJOIN(",",TRUE,FILTER(E4:E6,D4:D6=N4,"")),TEXTJOIN(",",TRUE,FILTER(H4:H6,G4:G6=N4,"")),TEXTJOIN(",",TRUE,FILTER(K4:K6,J4:J6=N4,"")))
I cellen P5 kan formlen være: =TEXTJOIN(",",TRUE,TEXTJOIN(",",TRUE,FILTER(E4:E6,D4:D6=N5,"")),TEXTJOIN(",",TRUE,FILTER(H4:H6,G4:G6=N5,"")),TEXTJOIN(",",TRUE,FILTER(K4:K6,J4:J6=N5,"")))

Prøv det.

Amanda
Vedhæftede filer (1)
HI,
Tak for dit svar ... virkelig fantastisk formel du bruger i det .... men det er ikke meget mere nyttigt ... reaktionen bag det .... her nej. af kolonnen er ikke fast..den kan stige når som helst....og sekundær version er ingen bruger ms office 360 ​​eller opgraderet version....her har alle kun ms office 2013 og i denne tekst er fælles formel ikke tilgængelig .....så foreslå venligst en anden formel, som er i stand til ms 2013...
1 år siden
·
#3316
0
Stemmer
Fortryd
Hej der,

Hvis antallet af kolonner ikke er fast, så er jeg bange for, at det ikke vil fungere med formler...

Amanda
  • Side:
  • 1
Der er endnu ingen svar på dette indlæg.