By prakash.mangalwadekar@gmail.com torsdag den 20. februar 2020
Posted in Excel
Svar 1
Synes godt om 0
Views 6.1K
Stemmer 0
Hej,

Jeg vedhæfter excel-fil til din reference.

I det vedhæftede regneark har jeg anvendt en drop down i celle B11, H11 an og J11. Når du har valgt den ønskede dropdown fra den tilgængelige liste, bliver stien til "FromPath" og "ToPath" opdateret i celle C3 og C7. Senere plejede jeg at klikke på knappen "KOPIER TIL SHAREPOINT", som derefter kører makroen for at kopiere filerne til SharePoint.

Sådan fungerer det, hvis jeg skal kopiere "A" leverandørfiler til SharePoint, skal jeg vælge "A" fra leverandørens navn drop-down. På samme måde for at kopiere "B" leverandørfiler til SharePoint, skal jeg igen vælge "B" leverandør fra rullemenuen (dette er en-til-en aktivitet)

Nu er kravet at kopiere tilfældige leverandørfiler til SharePoint. på én gang.

For eksempel - hvis jeg vil kopiere filer for leverandør C, D, E og F fra fællesdrev til SharePoint, skulle jeg have mulighed for at vælge C, D, E og F og kun kopiere disse filer til denne respektive mappe på SharePoint på én gang i stedet for at kopiere én efter én.

OPDATERING LEVERANDØRNAVN-knappen bruges til at opdatere ethvert nyt leverandørnavn, der er oprettet til Fællesdrev, det samme bliver opdateret i M-kolonnen i regnearket

Bemærk: Jeg kopierer manuelt Outlook-e-mails (fordi der ikke er noget unikt) til respektive leverandørnavnsmapper på delt drev.
Mine delte mapper er - Sikkerhedskopiering af leverandører > A, B, C, D, E......... (dvs. mapper med leverandørnavne) > 2018, 2019 og 2020 mapper.

I år vil e-mails blive kopieret til 2020-mappen.
Tak,
Mens SPD-arbejdsgange ikke har en handling til at flytte en fil, kan du gøre det indirekte ved at bruge REST API fra arbejdsgangen.
For nogle år siden har jeg lavet en lignende løsning til en kunde på denne måde.
Slutpunktet du vil bruge er dette:
_api/web/folders/GetByUrl('Original Document Location')/Files/getbyurl('Test.pdf')/CopyTo(strNewUrl='/sites/Meetingsite/DocumentNewLocation/Test.pdf',bOverWrite=true)
At begive sig ud i hele 'kald til resten api fra en arbejdsgang' kan være noget skræmmende i starten, men det er faktisk ikke så slemt - og efterhånden er der en del ressourcer at finde online for at hjælpe dig.
·
3 år siden
·
0 Likes
·
0 stemmer
·
0 Kommentarer
·
Se det fulde indlæg