Tirsdag 22 juni 2021
  1 Svar
  2.2K besøg
0
Stemmer
Fortryd
Hvordan kan jeg oprette datavalidering i én celle, der er afhængig af, hvad der er indtastet i et andet opkald?Eksempel: I A1 har jeg en datavalidering, der tegner fra en liste over skolefag. Brugeren kan vælge et af emnerne fra rullemenuen. Rullemenuen i B1 vil variere afhængigt af, hvad der blev valgt i A1. Hvis A1 har "Matematik", vil B1 give muligheder for forskellige matematikklasser. Hvis A1 har "Public Speaking", vil B1 give mulighed for forskellige offentlige taler klasser. 10.0.0.0.1
1 måned siden
·
#8579
0
Stemmer
Fortryd
Hvordan kan jeg oprette datavalidering i én celle, der er afhængig af, hvad der er indtastet i et andet opkald?Eksempel: I A1 har jeg en datavalidering, der tegner fra en liste over skolefag. Brugeren kan vælge et af emnerne fra rullemenuen. Rullemenuen i B1 vil variere afhængigt af, hvad der blev valgt i A1. Hvis A1 har "Matematik", vil B1 give muligheder for forskellige matematikklasser. Hvis A1 har "Public Speaking", vil B1 give mulighed for forskellige offentlige taler klasser. 10.0.0.1


For at opnå dette i Excel kan du bruge navngivne områder og funktionen INDIREKTE til datavalidering.

Her er de trin:

1. Opret navngivne områder for de forskellige klasser, der svarer til hvert emne. Navngiv f.eks. området for matematikklasser som "Math_Classes", og navngiv området for Public Speaking-klasser som "PublicSpeaking_Classes".

2. Opsæt datavalidering for celle A1 for at oprette en rulleliste over skolefag.

3. Opsæt datavalidering for celle B1, men i stedet for at referere direkte til et område, vil du bruge funktionen INDIREKTE til dynamisk at referere til området baseret på valget i celle A1.

Sådan kan du konfigurere datavalideringen for celle B1:

1. Vælg celle B1.
2. Gå til fanen "Data" i Excel-båndet.
3. Klik på "Datavalidering" i gruppen "Dataværktøjer".
4. I dialogboksen Datavalidering skal du vælge "Liste" fra rullemenuen "Tillad".
5. I feltet "Kilde" skal du indtaste følgende formel:
````
=INDIREKTE(A1 & "_Klasser")
````
Denne formel refererer dynamisk til det navngivne område baseret på værdien i celle A1. For eksempel, hvis "Matematik" er valgt i celle A1, vil formlen referere til det navngivne område "Math_Classes", og hvis "Public Speaking" er valgt, vil det referere til "PublicSpeaking_Classes".
6. Klik på "OK" for at anvende datavalideringen.

Når du nu vælger et emne i celle A1, opdateres rullelisten i celle B1 automatisk for at vise de tilsvarende klasser for det pågældende emne.
  • Side:
  • 1
Der er endnu ingen svar på dette indlæg.