By irene fredag ​​den 15. juli 2022
Posted in Kutools til Excel
Svar 10
Synes godt om 1
Views 5.4K
Stemmer 0
Hej!

Jeg prøver at anvende dette → https://www.extendoffice.com/documents/excel/3730-excel-if-cell-contains-text-then-return-value-in-another-cell.html#kutools til flere celler, og jeg vil ikke gøre det én efter én. Nogen forslag?
Hej der,

Når du har anvendt formlen på en celle, kan du trække udfyldningshåndtaget for at udfylde formlen til andre celler: https://support.microsoft.com/en-us/office/fill-a-formula-down-into-adjacent-cells-041edfe2-05bc-40e6-b933-ef48c3f308c6

Amanda
·
1 år siden
·
1 Likes
·
0 stemmer
·
0 Kommentarer
·
Hej,

Tak for rådet. Det går desværre ikke. Jeg får et "N/A".
·
1 år siden
·
1 Likes
·
0 stemmer
·
0 Kommentarer
·
Hej der,

Kan du vise mig skærmbilleder af dine data?

Amanda
·
1 år siden
·
1 Likes
·
0 stemmer
·
0 Kommentarer
·
Hej der,

Kan du vise mig skærmbilleder af dine data?

Amanda





Jeg prøver at lave en madplanlægger. Det, jeg ønsker, der skal ske, er, at når jeg vælger en fødevare, fyldes kalorier, protein, kulhydrater og fedtindhold automatisk.
Det første billede er, hvor jeg forsøger at anvende funktionen. Funktionen fungerede for kolonnen, der siger "54", men når jeg trækker den til højre, får jeg "N/A"
Det andet billede er tabelområdet, der indeholder opslagsværdien og resultatværdien.
·
1 år siden
·
1 Likes
·
0 stemmer
·
0 Kommentarer
·
Hej der,

Fra det andet billede kan jeg ikke se kalorier, protein, kulhydrater og fedtværdier for fødevarerne udover Bacond, tilberedt, så du kan ikke slå værdierne for andre fødevarer i det grønne billede.

For at få protein-, kulhydrat- og fedtværdier for Bacond, kogt, bør du gøre nogle af cellereferencerne i formlen absolutte ved at tilføje dollartegnet ($). Hvis du ikke forstår, så kopier venligst formlen i skæringspunktet mellem Cal og Bacon, kogt.

Og venligst, når du vedhæfter et billede, skal du sørge for, at billedet dækker rækkenumre, kolonnebogstaver og formellinjen som vist nedenfor:
picture.png


Amanda
·
1 år siden
·
1 Likes
·
0 stemmer
·
0 Kommentarer
·
Hej der,

Fra det andet billede kan jeg ikke se kalorier, protein, kulhydrater og fedtværdier for fødevarerne udover Bacond, tilberedt, så du kan ikke slå værdierne for andre fødevarer i det grønne billede.

For at få protein-, kulhydrat- og fedtværdier for Bacond, kogt, bør du gøre nogle af cellereferencerne i formlen absolutte ved at tilføje dollartegnet ($). Hvis du ikke forstår, så kopier venligst formlen i skæringspunktet mellem Cal og Bacon, kogt.

Og venligst, når du vedhæfter et billede, skal du sørge for, at billedet dækker rækkenumre, kolonnebogstaver og formellinjen som vist nedenfor:
[vedhæftet fil]billede.png[/vedhæftet fil]

Amanda


Når jeg prøver at kopiere formlen, får jeg denne fejlmeddelelse: Denne værdi matcher ikke de valideringsbegrænsninger, der er defineret for denne celle

Her er skærmbillederne med rækkerne og kolonnenumre og bogstaver:



·
1 år siden
·
1 Likes
·
0 stemmer
·
0 Kommentarer
·


·
1 år siden
·
1 Likes
·
0 stemmer
·
0 Kommentarer
·
Hej der,

Fra det andet billede kan jeg ikke se kalorier, protein, kulhydrater og fedtværdier for fødevarerne udover Bacond, tilberedt, så du kan ikke slå værdierne for andre fødevarer i det grønne billede.

For at få protein-, kulhydrat- og fedtværdier for Bacond, kogt, bør du gøre nogle af cellereferencerne i formlen absolutte ved at tilføje dollartegnet ($). Hvis du ikke forstår, så kopier venligst formlen i skæringspunktet mellem Cal og Bacon, kogt.

Og venligst, når du vedhæfter et billede, skal du sørge for, at billedet dækker rækkenumre, kolonnebogstaver og formellinjen som vist nedenfor:
[vedhæftet fil]billede.png[/vedhæftet fil]

Amanda


Jeg får også fejlmeddelelsen Denne værdi matcher ikke de valideringsbegrænsninger, der er defineret for denne celle når jeg forsøger at tilføje dollartegn til formlen.
·
1 år siden
·
1 Likes
·
0 stemmer
·
0 Kommentarer
·
Hej, du skulle have anvendt valideringsrestriktioner på dine celler. Følg trinene for at rydde dem:
  1. Vælg den eller de celler, du vil fjerne validering fra.
  2. Klik på Data > Dataværktøjer > Datavalidering.
  3. Klik på knappen Ryd alt.
  4. Klik på OK.

Kopier derefter formlen i celle D5 i den grønne tabel. Hvis du ikke kan, så tag et skærmbillede af FORMULEN I D5.
Tak.

Amanda
·
1 år siden
·
1 Likes
·
0 stemmer
·
0 Kommentarer
·
Hej, du skulle have anvendt valideringsrestriktioner på dine celler. Følg trinene for at rydde dem:
  1. Vælg den eller de celler, du vil fjerne validering fra.
  2. Klik på Data > Dataværktøjer > Datavalidering.
  3. Klik på knappen Ryd alt.
  4. Klik på OK.

Kopier derefter formlen i celle D5 i den grønne tabel. Hvis du ikke kan, så tag et skærmbillede af FORMULEN I D5.
Tak.

Amanda


MANGE TAK! Det virkede.
·
1 år siden
·
1 Likes
·
0 stemmer
·
0 Kommentarer
·
Se det fulde indlæg