By NaomiG lørdag den 28. august 2021
Posted in Kutools til Excel
Svar 2
Synes godt om 0
Views 5.6K
Stemmer 0
Hej der,
Genial funktion til at opdele data til nye regneark. 
Nogle gange inkonsekvent navngivning af arkene, når du vælger "Værdier af kolonne" som nyt regnearksnavn. Vender tilbage til "ark 1" osv. 
Hvad er reglen, der bestemmer dette?
Er der nogen løsninger, så de opdelte data bliver navngivet værdien af ​​kolonnen hver gang?
Mange tak
Naomi
 
Hej,
Tak for feedback.
Godt tænkt, vi vil overveje at forbedre det i de kommende versioner.
·
2 år siden
·
0 Likes
·
0 stemmer
·
0 Kommentarer
·
Hej Naomi, jeg har bemærket, at funktionen vil bruge "Sheet #", hvis værdien ikke opfylder navngivningsreglerne i Excel. Jeg forsøgte at bruge firmanavne, og disse overtrådte ofte mindst 1 af disse regler. Jeg begyndte at oprette en ny kolonne, der var en 'sikker' version af firmanavnet, og denne adfærd forsvandt. Officielle regler fra Microsoft

  • Vær blank.
  • Indeholder mere end 31 tegn.
  • Indeholder et af følgende tegn: / \ ? * : [ ]
  • Begynd eller slutter med en apostrof ('), men de kan bruges mellem tekst eller tal i et navn.
  • Bliv navngivet "Historie". Dette er et reserveret ord, Excel bruger internt.


Som et eksempel er dette kontonavn for langt: IBM (International Business Machines). Dette er et standardnavneskema for vores kunder. Forkortet navn med udvidet information i parentes. I vores tilfælde oprettede vi en ny (skjult) kolonne til 'Kontonavnsikker'. Rengøring af kontoen kan gøres på mange måder. I vores tilfælde gjorde følgende, hvad vi havde brug for:

Den nemmeste måde at løse det på er at beskære ved 30 tegn
= VENSTRE (A2,30)
IBM (International Business Machines) bliver IBM (International Business M

Som en mere udførlig løsning var at beskære, hvis der blev set koma eller parenteser
=MIN(30,IFERROR(FIND("(",A2-1,100),IFERROR(FIND(",",A2)-1,100))
IBM (International Business Machines) bliver IBM
·
1 år siden
·
0 Likes
·
0 stemmer
·
0 Kommentarer
·
Se det fulde indlæg