By mray2000 fredag ​​den 05. august 2022
Posted in Andre
Svar 1
Synes godt om 0
Views 8.5K
Stemmer 0
Kan du VENLIGST lave et tilføjelsesværktøj til MS Access? Jeg har en bjørn af en tid. Jeg importerer en KÆMPE .csv-fil til Access, der indeholder >4 millioner rækker med data. Tre af de felter, som jeg importerer i, importeres på en eller anden måde som "Double" i Access, så det tilføjer 2 decimaler til tallene i disse 3 kolonner. (((Jeg analyserer også filen i mindre filer, som jeg kan arbejde med i Excel, og jeg har Kutools, men kan ikke finde en løsning på dette problem der. Jeg laver nogle opdateringer til de mindre xlsx-filer og derefter genimporterer jeg dem tilbage i Acceess og føje det hele til en stor tabel, som jeg så eksporterer ud i .csv-format))) Disse kolonner er "datoer", men de er ikke formateret på det originale output som datoer, og fordi der er så mange rækker - adgang er det eneste jeg kan bruge til at forsøge at manipulere filen. Dog - INTET jeg gør i Access forhindrer, at decimalerne vises, når jeg eksporterer det tilbage til .csv-format. 'Datoerne' i kolonnen ser sådan ud: 4302023 (som er 30. april 2023), og jeg har brug for, at den vises med et indledende nul KUN for månederne jan-til-sept. Jeg har brug for, at den ser sådan ud i Access og eksporterer den, så den ser ud på samme måde som; 04302023 til csv. Det, den gør, er at eksportere med |04302023.00| i min pipe-separerede eksport til .csv. ELLER den eksporterer som 4302023 -uden det indledende nul for månederne Jan til Sept. HJÆLP !!!! Jeg skriver ikke kode, så jeg kan ikke gøre meget mere...
Hej der,

Mange tak for din tillid og din tid. Vi har dog i øjeblikket ikke en plan om at lave et tilføjelsesprogram til MS Access.

Hvis du har spørgsmål om Excel, Word eller Outlook, så tøv ikke med at skrive her

Amanda
·
1 år siden
·
0 Likes
·
0 stemmer
·
0 Kommentarer
·
Se det fulde indlæg