By Zarathrustra fredag ​​den 05. januar 2018
Posted in Kutools til Excel
Svar 6
Synes godt om 0
Views 6.5K
Stemmer 0
Jeg prøver bare at kopiere formlerne fra en Excel-projektmappe til en anden uden at have dem begge forbundet.

Jeg troede, jeg kunne bruge Exact Copy, men dette kopierer kun formlen (uden den overordnede projektmappes adresse - og ligesom den vises i den originale projektmappe), er der stadig links tilbage til originalen. Hvis jeg bryder dette link (som at holde det bremser begge projektmapper og besejrer hele objektet). Når jeg bryder linket, mister jeg de kopierede formler.

Så hvordan beholder jeg de kopierede formler uden at have linket?
Hej,
Prøv venligst denne funktion https://www.extendoffice.com/product/kutools-for-excel/excel-list-break-links.html
Og så gå for at kopiere formlerne?
·
6 år siden
·
0 Likes
·
0 stemmer
·
0 Kommentarer
·
Tak Jay, men jeg kan heller ikke få denne rettelse til at virke. Brug af KuTools 'Find og bryd links' gør kun det, der skete tidligere - den kopierede formel (som enten kan være en direkte kopi-og-indsæt - som inkluderer adressen på det originale regneark, eller når jeg kopierer den ønskede formel ved at fremhæve den alene og kopiering af dette) forsvinder bare fra den nye celle.

Det kan hjælpe, hvis jeg viser et eksempel:

Direkte kopi-og-indsæt: =IFERROR(IF(ABS(CORREL('[CancerData _01Sep07Onwards -No CondFormatting.xlsm]NormData'!B$14:B$3802,'[CancerData _01Sep07Onwards -No CondFormatting!$MRmFormatting. $13:$MR$3801))>'[CancerData _01Sep07Onwards -No CondFormatting.xlsm]Raw Data'!$B$3816,SLOPE('[CancerData _01Sep07Onwards -No CondFormatting.xlsm]$14Data:[CancerData:'B! _3802Sep01Over -Ingen CondFormatting.xlsm]NormData'!$MR$07:$MR$13),""),"")

Men hvis jeg kopierer formlen for den oprindelige celle ved at fremhæve den, får jeg dette i målcellen (hvilket er det, jeg virkelig ønsker, men ikke for så at forsvinde, når jeg bryder linket, som ovenstående også gør): =IFERROR( IF(ABS(CORREL(NormData!B$14:B$3802,NormData!$MR$13:$MR$3801))>'Rådata'!$B$3816,SLOPE(NormData!B$14:B$3802,NormData!$MR$13 :$MR$3801),""),"")

Sidstnævnte er den formel, jeg ønsker at have i mit nye regneark (og jeg har mange af dem), men brud på koblingen resulterer i, at den formel nu forsvinder.

Jeg håber, at dette er klart, og at du måske har en alternativ måde at kopiere mine originale formler ind i det nye regneark, som gør det muligt at forblive, når koblingen er brudt.
·
6 år siden
·
0 Likes
·
0 stemmer
·
0 Kommentarer
·
Hej,
men brud på koblingen resulterer i, at den formel nu forsvinder.
Vil du kun have resultaterne af formlen efter at have flyttet formlen?
Hvis ja, skal du gå til at kopiere og indsætte formlen i nye projektmapper, og derefter gå til at bruge denne funktion til kun at konvertere formlens resultat til værdi.
Denne funktion: https://www.extendoffice.com/product/kutools-for-excel/excel-replace-formula-with-value-result.html
Hvis du vil beholde formlen og formlens resultat efter at have brudt links, har vi ikke funktion til en sådan operation.
·
6 år siden
·
0 Likes
·
0 stemmer
·
0 Kommentarer
·
Tak Jay for at vende tilbage til mig.

Det er det sidste, jeg ønsker - efter at have genereret et komplekst sæt formler i et regneark, vil jeg bare bruge de identiske formler i et andet regneark. Jeg skal lige tænke på en anden metode.
·
6 år siden
·
0 Likes
·
0 stemmer
·
0 Kommentarer
·
·
6 år siden
·
0 Likes
·
0 stemmer
·
0 Kommentarer
·
Hej jay

Tak for forsøget på en løsning.

Ak, når jeg gør, som du foreslår, finder jeg stadig, at formlen i det nye regneark har linket til det originale. Så det er ikke det, jeg har brug for.

Det ville også være én celle ad gangen i stedet for et interval; og det ville være besværligt. Så kan jeg lige så godt gøre det manuelt.

Men jeg sætter pris på, at du arbejder på mit problem.

Venlig hilsen, Ian
·
6 år siden
·
0 Likes
·
0 stemmer
·
0 Kommentarer
·
Se det fulde indlæg